PERSBERICHT: GALM debatteert over Europa en zijn auteurswetgeving

GALM DEBATTEERT OVER EUROPA EN ZIJN AUTEURSWETGEVING

GALM (Genootschap Artiesten Lichte Muziek) verdedigt de belangen van Belgische auteurs, componisten en uitvoerders binnen de lichte muziek.

Op maandagavond 20 maart 2017 kan men vanaf 19u00 terecht bij ARSENAAL/LAZARUS te Mechelen voor de jaarlijkse debatavond van GALM vzw. Deze avond nodigt GALM alle muzikanten, muziekliefhebbers en alle betrokkenen uit de sector uit om te debatteren over de ‘State of the Music’

FOCUS EUROPA

Dit jaar ligt de focus van de GALM debatavond op Europa, waar de komende maanden een belangrijke strijd wordt geleverd in het kader van de Copyright Reform. GALM zit samen in de sofa met internationale collega’s en debatteert en plein public over de moeilijkheden, noden en belangrijkste doelstellingen. Jan Hautekiet modereert ons door de gesprekken.

Tom Kestens, voorzitter GALM vzw, opent de avond met een State of the Music.

Hierna nemen Arriën Molema (BAM, Nederland), Florent Le Duc (Facir, Wallonië) en Tom Kestens in een eerste debat het verenigen van muzikanten onder de loep.

Een tweede debat volgt onder het thema van het nieuwe copyright voorstel dat in september 2016 werd voorgesteld bij de Europese Commissie. The Orchard, Olivier Maeterlinck (BEA, Belgian Entertainment Association) en Patrick Ager (ECSA, European Composer and Songwriter Alliance) zitten hiervoor samen in de sofa.

Stijn Meuris is de ‘waarnemer’ van de avond. Hij noteert, verwerkt en sluit het debat af met een conclusie.

Tussendoor wordt de avond aaneen gefietst door enkele muzikanten. Tiny Legs Tim komt zijn bijzonder originele blues spelen, de Nederlandse Aafke Romeijn komt haar nieuwe songs presenteren en Wannes Cappelle, die komt hoogst persoonlijk vaststellen dat het nog niet allemaal ‘naar de wuppe’ is.

Tickets zijn ter plekke te krijgen aan 10 EUR, gratis voor leden. Meer info over GALM en het programma vind je op de facebookpagina van GALM of via de website.

GALM debatavond maandag 20 maart 2017, 19.00 uur
ARSENAAL/LAZARUS, Hanswijkstraat 63, 2800 Mechelen
Ingang bezoekers via Dijlepad in de Kruidtuin.
www.arsenaallazarus.be

Persaccreditaties: Aya Braem aya@galm.be +32 497 57 32 26

Posted in: NIEUWS

Short URL: http://galm.be/?p=376